Skuteczna pomoc

psychologiczno-pedagogiczna 

– jak dobrze wspierać uczniów?

 

 

Szkolenie ma na celu dostarczenie nauczycielom i specjalistom wiedzy oraz narzędzi do organizacji wsparcia dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Omówimy kluczowe aspekty prawne, organizacyjne i praktyczne związane z pomocą psychologiczno-pedagogiczną w szkołach i przedszkolach.

 

 

 

Przewidywane efekty – korzyści dla szkoły i nauczycieli:

 

  1. Lepsza organizacja wsparcia dla uczniów – uczestnicy poznają sposoby planowania i realizacji działań pomocowych.
     
  2. Zwiększenie efektywności współpracy zespołu szkolnego – nauczyciele i specjaliści nauczą się skutecznej komunikacji i pracy zespołowej w zakresie wsparcia uczniów.
     
  3. Znajomość przepisów prawa oświatowego dotyczących pomocy psychologiczno-pedagogicznej – uczestnicy zdobędą wiedzę na temat obowiązujących regulacji i sposobów ich wdrażania.

 

 

 

Metody i formy pracy:

 

  • Studium przypadków
  • Dyskusja moderowana
  • Praca w grupach
  • Miniwykłady
  • Ćwiczenia praktyczne

 

 

 

Zalecana literatura przedmiotu:

 

  • “Specjalne potrzeby edukacyjne. Wskazówki dla nauczycieli”Thompson Jenny
  • “Specjalne potrzeby edukacyjne w praktyce” Małgorzata Lis, Barbara Wolny, 
  • “Organizacja i udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi w systemie edukacji polskiej i brytyjskiej” Barbara Adamiak, Jolanta Boryszewska, Natalia Malenko

 

 

 

Materiały, które otrzymają uczestnicy:

 

  • Prezentacja multimedialna
  • Przewodnik po organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej
  • Wzory dokumentów
  • Lista dobrych praktyk w pracy z uczniami o różnych potrzebach

Scenariusz szkolenia

(czas trwania: 4 godziny):

Temat:
Wprowadzenie – czym jest pomoc psychologiczno-pedagogiczna?
Organizacja wsparcia w szkole – modele i dobre praktyki.
Metody i formy pracy:
Miniwykład, dyskusja.
Studium przypadków, praca w grupach.

Czas trwania: 
1 godz

 

Temat:
Dokumentacja psychologiczno-pedagogiczna.
Metody i formy pracy:
Miniwykład, analiza aktów prawnych,
praca warsztatowa.
Czas trwania: 0,5 godz
 

Temat:
Praktyczne strategie pracy z uczniami wymagającymi wsparcia.
Metody i formy pracy:
Studium przypadków, ćwiczenia interaktywne.
Czas trwania: 0,5 godz
 

Temat:
Podsumowanie i pytania uczestników.
Metody i formy pracy:
Dyskusja, podsumowanie.

Czas trwania:

 

1 godz

 

 

 

2 godz

 

0,5 godz

 

0,5 godz

Temat:

 

Wprowadzenie – czym jest pomoc psychologiczno-pedagogiczna?

 

Organizacja wsparcia w szkole – modele i dobre praktyki.

 

Dokumentacja psychologiczno-pedagogicznej.

 

Praktyczne strategie pracy z uczniami wymagającymi wsparcia.

 

Podsumowanie i pytania uczestników.

Metody i formy pracy:

 

Miniwykład, dyskusja.

 

Studium przypadków, praca w grupach.

 

Miniwykład, analiza aktów prawnych, praca warsztatowa.

 

Studium przypadków, ćwiczenia interaktywne.

 

Dyskusja, podsumowanie.

 

Co zyskujesz:

 

  1. Narzędzia do skutecznej organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
  2. Lepsze przygotowanie do współpracy z rodzicami i specjalistami.
  3. Pewność w zakresie stosowania przepisów prawa dotyczących wsparcia uczniów.

 


Cena całego programu wdrożeniowego programu: 
Ustalana indywidualnie w zależności od potrzeb i zakresu wdrożenia programu w szkole.

Brzmi interesująco?


Zapraszamy do złożenia zamówienia poprzez poniższy formularz lub kontakt mailowy/telefoniczny.

Instytucja/Firma:
Imię:
Nazwisko:
E-mail:
Nr telefonu:
Wybieram zaznaczone szkolenia:
Żeby tylko im się chciało… czyli jak budować motywację uczniów.
Mediacje rówieśnicze – odpowiedzialność, dojrzałość, skuteczność.
Jak prowadzić trudne rozmowy i rozwiązywać konflikty.
Metoda coachingu w praktyce szkolnej czyli co naprawdę zależy od Ciebie.
Skuteczna pomoc psychologiczno-pedagogiczna – jak dobrze wspierać uczniów?
Kup Pan cegłę, czyli jak radzić sobie z prowokacyjnymi i agresywnymi zachowaniami uczniów.
Walka o przetrwanie czyli jak wypromować szkołę w środowisku lokalnym.
Prawo oświatowe bez tajemnic – jak nie zgubić się w przepisach?
Jeżeli kochać to nie indywidualnie…
Zamów
Zamów
Dziękujemy za złożenie zamówienia.
Skontaktujemy się z Państwem niebawem.
Proszę wypełnić brakujące pola.

Masz pytania?

Zapraszamy do kontaktu.

Skontaktuj sie z nami

 

E-mail:

kontakt@pedagogiczne-inspiracje.pl

 

Katarzyna Hampel
Tel. kom:  
530 999 642

 

Dariusz Kowalski
Tel. kom:  
508 599 522

 

Imię
Nazwisko
Placówka
Your e-mail
Message content
Wyślij
Wyślij
Wiadomość wysłana pomyślnie.
Dziękujemy. Odpowiemy już niedługo.
Wypełnij proszę wszytkie pola.