Zosia i Lena chodziły do tej samej klasy w szkole podstawowej.
Jeszcze kilka miesięcy temu były nierozłączne – razem spędzały przerwy, pracowały w parach, odwiedzały się po lekcjach.
Ale wszystko zmieniło się, kiedy Lena zaprzyjaźniła się z nową uczennicą, Milą.
Zosia poczuła się zdradzona.
Zaczęły się docinki, komentarze, ignorowanie siebie nawzajem, aż w końcu sytuacja wymknęła się spod kontroli.
Zosia wylała sok na zeszyt Leny, a Lena rozpłakała się na oczach całej klasy, krzycząc: „Ona zniszczyła moje życie!”
Znacie to? Taki scenariusz to codzienność wielu szkół.
Ale czy można temu zaradzić inaczej niż uwagą w dzienniku, rozmową z rodzicami czy karą?
W „Pedagogicznych Inspiracjach” wierzymy, że szkoła może być miejscem, gdzie dzieci uczą się rozwiązywać konflikty samodzielnie, z szacunkiem i empatią.
Dlatego stworzyliśmy kompleksowy program Mediacji Rówieśniczych, który daje szansę na prawdziwą zmianę kultury wychowawczej w placówce.
To nietypowe i innowacyjne szkolenie, które obejmuje nie tylko warsztaty dla rady pedagogicznej, ale również cykl intensywnych zajęć dla uczniów, wybranych przez szkołę do pełnienia roli mediatorów.
Uczniowie ci, pod okiem nauczyciela-opiekuna, nauczą się, jak wspierać swoich rówieśników w rozwiązywaniu sporów.
Program można również poszerzyć o szkolenie dla rodziców, by cała społeczność szkolna miała wspólną wizję działania.
Po zakończeniu cyklu w szkole wdrażany jest skuteczny system mediacji rówieśniczych, oparty na wartościach takich jak: dialog, empatia, odpowiedzialność i współpraca.
E-mail:
kontakt@pedagogiczne-inspiracje.pl
Katarzyna Hampel
Tel. kom: 530 999 642
Dariusz Kowalski
Tel. kom: 508 599 522