Żeby tylko im się chciało…
 

czyli jak budować motywację uczniów.

 

 

Sposoby aktywizowania uczniów do nauki to warsztat dedykowany nauczycielom,

którzy chcą inspirować, motywować i skutecznie wspierać swoich uczniów w rozwoju.

 

Szkolenie opiera się na nowoczesnych koncepcjach dydaktycznych i psychologicznych –

od neurodydaktyki, przez ocenianie kształtujące, po psychologię sukcesu i rozwijanie postawy proaktywnej.

 

 

 

Przewidywane efekty

– korzyści dla szkoły i nauczycieli:

 

  1. Zwiększenie skuteczności w aktywizowaniu uczniów – nauczyciele poznają sprawdzone metody wspierania motywacji wewnętrznej i odpowiedzialności uczniów.
  2. Rozwój kompetencji przywódczych – uczestnicy nauczą się, jak budować pozytywny wpływ, inspirować i przewodzić uczniom oraz rodzicom.
  3. Nowa jakość dydaktyczna w szkole – placówka zyska zespół świadomych, refleksyjnych pedagogów, tworzących przyjazne środowisko sprzyjające nauce i rozwojowi.

 

 

 

Metody i formy pracy:

 

  • Miniwykład
  • Praca z narzędziami diagnostycznymi
  • Analiza przypadków (Case Study)
  • Praca w grupach
  • Dyskusja moderowana
  • Metody coachingowe i treningowe

 

 

 

Zalecana literatura przedmiotu:

 

  • Dweck C., „Nowa psychologia sukcesu”
  • Hattie J., „Widoczne uczenie się”, Civitas
  • Kiysoaki R. “Dlaczego piątkowi uczniowie pracują dla trójkowych a czwórkowi zostają urzędnikami”

 

 

 

Materiały, które otrzymają uczestnicy:

 

  • Lista przekonań identyfikujących nastawienie
  • Karty do analizy sytuacji i problemów metodą KaWa©&KaGa© oraz wg. Birkenbihl
  • Matryce do gier aktywizujących uczniów wg Marzano
  • Kwestionariusze diagnostyczne dla ucznia i nauczyciela
  • Zestaw dobrych praktyk – aktywizowanie uczniów krok po kroku

Scenariusz szkolenia

(czas trwania: 4 godziny):

Temat:

Dlaczego zależy nam na aktywności uczniów?

Metody i formy pracy:

Miniwykład, dyskusja

Czas trwania: 0,5 godz

 

Temat:

Proaktywność i odpowiedzialność – jak je rozwijać?

Metody i formy pracy:

Ćwiczenia indywidualne, praca w parach

Czas trwania: 1 godz

 

Temat:

Nastawienie na rozwój (C. Dweck) – jak nie zniechęcać uczniów

Metody i formy pracy:

Studium przypadku, praca z przekonaniami

Czas trwania: 1 godz

 

Temat:

Neurodydaktyka i ocenianie kształtujące – praktyczne zastosowania

Metody i formy pracy:

Miniwykład, analiza narzędzi

Czas trwania: 1 godz

 

Temat:

Szkoła jako otoczenie wspierające aktywność ucznia

Metody i formy pracy:

Praca w grupach, projektowanie rozwiązań

Czas trwania: 0,5 godz

 

Podsumowanie, pytania i refleksje

Dyskusja, karta refleksji

Czas trwania:

 

0,5 godz

 

1 godz

 

1 godz

 

1 godz

 

0,5 godz

 

 

Temat:

 

Dlaczego zależy nam na aktywności uczniów?

 

Proaktywność i odpowiedzialność – jak je rozwijać?

 

Nastawienie na rozwój (C. Dweck) – jak nie zniechęcać uczniów

 

Neurodydaktyka i ocenianie kształtujące – praktyczne zastosowania

 

Szkoła jako otoczenie wspierające aktywność ucznia

 

Podsumowanie, pytania i refleksje

Metody i formy pracy:

 

Miniwykład, dyskusja

 

Ćwiczenia indywidualne, praca w parach

 

Studium przypadku, praca z przekonaniami

 

Miniwykład, analiza narzędzi

 

Praca w grupach, projektowanie rozwiązań

 

Dyskusja, karta refleksji

 

Co zyskujesz:

 

  1. Gotowe narzędzia do pobudzania uczniowskiej aktywności i odpowiedzialności.

  2. Wiedzę, jak inspirować uczniów do nauki z wykorzystaniem najnowszych badań.

  3. Pomysły na tworzenie szkolnego środowiska, które sprzyja wychowaniu „wielkich ludzi”.

Brzmi interesująco?


Zapraszamy do złożenia zamówienia poprzez poniższy formularz lub kontakt mailowy/telefoniczny.

Instytucja/Firma:
Imię:
Nazwisko:
E-mail:
Nr telefonu:
Wybieram zaznaczone szkolenia:
Żeby tylko im się chciało… czyli jak budować motywację uczniów.
Mediacje rówieśnicze – odpowiedzialność, dojrzałość, skuteczność.
Jak prowadzić trudne rozmowy i rozwiązywać konflikty.
Metoda coachingu w praktyce szkolnej czyli co naprawdę zależy od Ciebie.
Skuteczna pomoc psychologiczno-pedagogiczna – jak dobrze wspierać uczniów?
Kup Pan cegłę, czyli jak radzić sobie z prowokacyjnymi i agresywnymi zachowaniami uczniów.
Walka o przetrwanie czyli jak wypromować szkołę w środowisku lokalnym.
Prawo oświatowe bez tajemnic – jak nie zgubić się w przepisach?
Jeżeli kochać to nie indywidualnie…
Zamów
Zamów
Dziękujemy za złożenie zamówienia.
Skontaktujemy się z Państwem niebawem.
Proszę wypełnić brakujące pola.

Masz pytania?

Zapraszamy do kontaktu.

Skontaktuj sie z nami

 

E-mail:

kontakt@pedagogiczne-inspiracje.pl

 

Katarzyna Hampel
Tel. kom:  
530 999 642

 

Dariusz Kowalski
Tel. kom:  
508 599 522

 

Imię
Nazwisko
Placówka
Your e-mail
Message content
Wyślij
Wyślij
Wiadomość wysłana pomyślnie.
Dziękujemy. Odpowiemy już niedługo.
Wypełnij proszę wszytkie pola.